Vänsterpartiet genomför Enköpings största föryngring

Vänsterpartiet fastställde idag, den 28 januari sin lista inför kommunvalet. Magnus Ahlkvist och Lisa Winberg är våra två förstanamn. Båda två är yngre än 30 år.
Vänsterpartiet i Enköping har idag, den 28 januari hållit årsmöte. En ny styrelse har valts och listan inför kommunvalet har fastställts. Vänsterpartiet satsar på en ordentlig generationsväxling inför valet 2006. De första två namnen – Magnus Ahlkvist och Lisa Winberg (tidigare Ekehult) – är både två yngre än 30 år.

– Det känns bra att gå till val med de här kandidaterna i toppen av vår lista. Vänsterpartiet står starka i valrörelsen med de här kandidaterna. Både Magnus och Lisa har en gedigen erfarenhet av arbete i partiet och Ung Vänster. Jag vågar – utan att ha sett de andra partiernas listor – påstå att vi är det enda partiet i Enköping som vågat genomföra den föryngring som så väl behövs inom kommunpolitiken, säger Björn Engberg från valberedningen.

– Jag är glad och stolt och glad över att få representera Vänsterpartiet i kommunvalet. Med den valplattform partikongressen antagit och med det arbete som just nu pågår med att ta fram lokala handlingsprogram i Enköping känns det lättare än någonsin att argumentera för Vänsterpartiets politik. Nu börjar valrörelsen på allvar och vi har den bästa politiken för de som bäst behöver den, säger Magnus Ahlkvist, nyvald ordförande och förstanamn på kommunlistan.

För mer information:
Magnus Ahlkvist, 070 – 643 01 01

Kommunlistan i sin helhet:
1. Magnus Ahlkvist
2. Lisa Winberg