Debattartiklar och insändare

Här kan du läsa alla debattartiklar och insändare som företrädare för Vänsterpartiet Enköping har skrivit den senaste tiden.

• Jämställdhet – även för kommunens anställda. Idag skriver Sara Danielsson och Magnus Ahlkvist om hur Vänsterpartiet vill göra Enköpings kommun till en mer jämställd arbetsgivare. Lär här om du är prenumerant eller se urklipp här.
  • Barnens rätt till bra förskola och fritids. Hilda Dahlsten och Magnus Ahlkvist skriver om vår politik för en bättre barnomsorg i Enköpings-Posten 12 augusti 2014. Se urklipp här eller läs här om du är prenumerant på Eposten.
  • Satsa på fritids! Neil Ormond berättar i en insändare om Vänsterpartiets politik för mindre barngrupper på fritids i Enköpings-Posten 10 augusti 2014. Se urklipp här.
  • Enköpings ansvar för Palestina. Vänsterpartiet i Enköpings Per Markus Risman skriver om hur vi måste agera mot Israels övergrepp mot Palestina och Gazas befolkning, 29 juli 2014. Läs urklipp här eller på Epostens hemsida här.
  • Välfärd och utveckling på landsbygd. Vänsterpartiet i Enköpings Neil Ormerod och Magnus Ahlkvist skriver om välfärd och utveckling på landsbygden i Enköpings-Posten 28 juli 2014. Läs urklipp här eller på hemsidan här om du är prenumerant.
  • Personalens drivkraft sundare än rikskapitalisternas. Emma Wallrup, riksdagsledamot för Vänsterpartiet Uppsala län skriver i Enköpings-Posten om Vänsterpartiets alternativ till vinster i välfärden, 23 juli 2014. Läs urklipp här eller på hemsidan här om du är prenumerant.
  • En skola att lita på. Neil Ormerod från Vänsterpartiet i Enköping skriver tillsammans med riksdagsledamot Emma Wallrup om en politik för en likvärdig skola och ett slut på vinstjakten med elevpengen. I UNT 23 juli 2014, kan läsas här.
  • Jag kommer inte skylla på andra. Magnus Ahlkvist lovar att han ska stå för de beslut han och Vänsterpartiet är med och tar. Till skillnad från Centerpartiet, som leder Upplevelsenämnden men inte vill ta ansvar för exempelvis Fjärdhundrabadets öppettider. Publicerades i Enköpings-Posten 6 juli 2014. Läs urklipp här eller på hemsidan här om du är prenumerant.
  • Ni röstade emot förslaget. Vänsterpartiets Magnus Ahlkvist svarar Folkpartiet om förskola för alla barn, alla veckodagar, 5 juli 2014 i Enköpings-Posten. Läs urklipp här.
  • Är 8 års M-tystnad över nu? Vänsterpartiet i Enköpings Per-Markus Risman (kandidat till kommunfullmäktige) slår ännu ett slag i kampen för HBTQ personers rättigheter i en insändare i Enköpings-Posten 2 juli 2014. Läs urklipp här eller på hemsidan här om du är prenumerant.
  • Mer till vården. Vänsterpartiet lägger en ansvarsfull budget som ger mer vård, mer förebyggande vård, lägre taxor i kollektivtrafiken och som ger en ekonomisk stabilitet – det skriver Vänsterpartiet i Enköpings Neil Ormerod tillsammans med andra toppkandidater till landstingsfullmäktige i UNT 16 juni 2014. Läs direkt på hemsidan här.
  • Ge fritids något att fira!  Vänsterpartiet i Enköpings Neil Ormerod skriver tillsammans med  Uppsalas Karolin Lundström om hur fritidsgrupperna kan minska från 46 till 26 barn per avdelning. I UNT på Fritidshemmens dag, 13 maj 2014. Läs här.
  • Satsa på fritids för bättre skolresultat. Neil Ormerod skriver i Enköpings-Posten om vad vi kan göra mot de växande grupperna på fritids, 10 april 2014. Läs urklipp här eller på hemsidan här om du är prenumerant.